Službeni glasnik BiH, broj 66/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je na osnovu člana 25. stav (1) tačka e) i člana 42. stav (1) tačka d), u vezi s čl. 12., 14., 16. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), rješavajući po Prijavi privrednih subjekatа Volvo Business Services International AB, Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska i Renault s.a.s. 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska, kojom isti osnivaju zajedničko ulaganje za razvoj, proizvodnju i prodaju novih LKV i pružanje srodnih usluga logistike, sa svim funkcijama nezavisnog učesnika na tržištu, a koje zastupa Minela Šehović, advokat iz Sarajeva, Trg djece Sarajeva 1, (Aria Centar), 71000 Sarajevo, zaprimljenoj dana 27.11.2023. godine pod brojem UP-03-26-1-037-1/23 na 4. (četvrtoj) sjednici održanoj dana 07.03.2024. godine, donijelo
RJEŠENJE
1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija na tržištu proizvodnje i prometa vozila, LKV srednje veličine na teritoriji Bosne i Hercegovine, koja će nastati zajedničkim ulaganjem na dugoročnoj osnovi privrednih subjekatа Volvo Business Services International AB, Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska i Renault s.a.s. 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska, osnivanjem zajedničkog ulaganja za razvoj, proizvodnju i prodaju novih LKV i pružanju srodnih usluga logistike, sa svim funkcijama nezavisnog učesnika na tržištu, u omjeru 50%:50%.
2. Zbog nepodnošenja Prijave koncentracije u zakonom predviđenom roku, izriče se novčana kazna privrednom subjektu Volvo Business Services International AB, Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska, i privrednom subjektu Renault s.a.s. 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska,, u visini od 50.000,00 KM (pedeset hiljada konvertibilnih maraka), koju su dužni platiti u vremenskom roku od 8 dana od dana prijema ovoga Rješenja.
3. Obavezuju se Podnosioci prijave, privredni subjekti Volvo Business Services International AB, Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska i Renault s.a.s. 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska, da uplate administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 5.000,00 KM (pet hiljada konvertibilnih maraka) u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
3. Ovo Rješenje o koncentraciji se upisuje u Registar koncentracija.
4. Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće je dаnа 27.11.2023. godine, pod brojem UP-03-26-1-037-1/23, zаprimilo Prijаvu koncentrаcije (u dаljem tekstu: Prijаvа) privrednih subjekatа Volvo Business Services International AB, Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska (u dаljem tekstu: Volvo ili Podnosilаc prijаve) i Renault s.a.s. 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska (u dаljem tekstu: Renault ili Podnosilаc prijаve) koje zastupa Minela Šehović, advokat iz Sarajeva Trg djece Sarajeva 1, (Aria Centar), 71000 Sarajevo, a u kojoj se navodi da isti namjeravaju osnovati zajedničko ulaganje za razvoj, proizvodnju i prodaju novih LKV i pružanje srodnih usluga logistike, sa svim funkcijama nezavisnog učesnika na tržištu, u sklаdu sа člаnom 12. stаv (1), tаčkа c) Zаkonа o konkurenciji ("Službeni glаsnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (u dаljem tekstu: Zаkon).
Podnosioci su dana 08.12.2023. godine podneskom broj UP-03-26-1-037-2/23 samoinicijativno dopunili Prijavu dostavljajući dokaz o uplaćenoj administrativnoj taksi i nedostajuću dokumentaciju.
Konkurencijsko vijeće je dana 05.01.2024. godine od Podnosioca zatražilo dopunu Prijave zahtjevom broj UP-03-26-1-037-3/23, a što je Podnosilac i dostavio podneskom broj UP-03-26-1-037-4/23 dana 16.01.2024. godine.
Podnosioci Prijave su, u smislu člana 30. stav (2) Zakona, naveli da namjeravaju podnijeti zahtjev za ocjenu koncentracije ovlaštenim tijelima (..)*
1.
Nakon analize podnesene Prijave i dopuna Prijave, Konkurencijsko vijeće je dana 04.03.2024. godine aktom broj UP-03-26-1-037-8/23 Podnosiocima prijave izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne prijave, u smislu člana 30. stav (3) Zakona o konkurenciji.
Konkurencijsko vijeće, u skladu sa članom 16. stav (4) Zakona o konkurenciji, je izdalo Obavještenje o dostavljenoj Prijavi broj UP-03-26-1-037-6/23 dana 14.02.2024. godine (objavljeno dana 15.02.2024. godine u dnevnim novinama i na web stranici Konkurencijskog vijeća) i pozvalo sve zainteresovane strane na dostavljanje pisanih komentara o namjeravanoj koncentraciji, što se u predviđenom roku nije dogodilo.
Konkurencijsko vijeće je iz Prijave utvrdilo sljedeće činjenice:
Prijava koncentracije nije podnesena u roku od 15 dana, u smislu i u skladu s članom 16. stav (1) Zakona. Naime, Okvirni sporazum koji se odnosi na osnivanje zajedničkog ulaganja Podnosioci prijave potpisali su dana 05.10.2023. godine, dok su Prijavu koncentracije podnjeli Konkurencijskom vijeću dana 27.11.2023. godine. Prema tome, Prijava nije podnešena u Zakonom predviđenom roku u smislu člana 16. stav (1) Zakona, a što u prijavi Podnosioci i priznaju (..) ⃰ . U skladu sa tim Podnosioci su odmah odlučili obavijestiti Konkurencijsko vijeće i predati prijavu koncentracije i nisu imali namjeru da izbjegnu prijavu u Bosni i Hercegovini.
(..) ⃰.
1. Učesnici koncentrаcije
Učesnici koncentrаcije su privredni subjekt Volvo Business Services International AB, Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska i privredni subjekt i Renault s.a.s. 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska.
1.1. Privredni subjekt Volvo
Privredni subjekt Volvo Business Services International AB, privredno je društvo registrovano u Švedskoj, pod brojem registracije: 556539-9853, sa sjedištem poslovanja na adresi Västra Gotalands Iän, 40508 Geteborg, Švedska.
Privredni subjekt Volvo je multinacionalni proizvođač sa sjedištem u Geteborgu u Švedskoj. Preko svojih vlasničkih učešća u društvima Volvo grupe, Volvo se bavi na globalnom nivou proizvodnjom i prodajom drumskih i teretnih kamiona, autobusa, građevinske opreme, pomorskih motora, industrijskih motora koji se koriste za terensku vožnju i proizvodnju električne energije i motora putničkih automobila.
Volvo je javno listiran na Nordijskoj berzi Nasdaq OMX. Dioničari sa najvećim pravom glasa u društvu Volvo na dan 31.12.2022. godine su dati u sljedećoj tabeli:
Tabela 1.
R. broj
|
Vlasnik dionica
|
Prava glasa %
|
Kapital %
|
1
|
Industrivarden
|
27,8
|
8,9
|
2
|
Geely Holding
|
16,0
|
8,2
|
3
|
AMF Insurance & Funds
|
5,4
|
3,45
|
4
|
Alecta
|
4,3
|
3,4
|
5
|
AFA Insurance
|
2,3
|
0,7
|
6
|
BlackRock
|
2,2
|
3,4
|
7
|
AP4 Fund
|
1,9
|
3,0
|
8
|
Norges Bank Investment Menagement
|
1,9
|
4,6
|
9
|
Vanguard
|
1,7
|
0,7
|
10
|
Swedbank Robur Funds
|
1,3
|
2,3
|
Izvor: Prijava
1.1.1. (..) ⃰
(..) ⃰
1.2. Privredni subjekt Renault s.a.s.
Privredni subjekt Renault s.a.s. registrovan kod Registra Trgovačkog suda u Nanterreu u Francuskoj pod brojem registracije 780 129 987 na adresi 122-122 bis avenue du General Leclerc, 92100 Boulogne-Billancourt, Francuska.
Pretežna registrovane djelatnosti privrednog subjekta Renault s.a.s. su industrija, trgovina automobilima, sve usluge povezane s tim, direktno ili posredstvom drugih privrednih subjekata (dionički ili investicijski vrijednosni papiri) i sve finansijske, nekretnisnke i komercijalne transakcije u vezi s tim.
Privredni subjekt Renault s.a.s. je dio Grupe Renault koja se uglavnom bavi proizvodnjom automobila, dijelova i pruža usluge mobilnosti pod robnim markama "Renault", "Dacia", "Alpine" i "Mobilize".
Dionice privrednog subjekta Renault s.a.s. izlistirane su na berzi EuroNext Pariz, te je u narednoj tabeli dat pregled najvećih dioničara na dan 31.12.2022. godine:
Tabela 2.
R. broj
|
Vlasnik dionica
|
Prava glasa %
|
Kapital %
|
1
|
Država Francuska
|
28,94
|
15,01
|
2
|
Nissan Finance Co. Ltd
|
-
|
15,00
|
3
|
Zaposleni
|
6,52
|
3,79
|
4
|
Sopstvene dionice
|
-
|
1,80
|
5
|
Javne dionice
|
64,54
|
64,40
|
Izvor: Prijava
(..) ⃰
2. Pravni okvir ocjene koncentracije
Konkurencijsko vijeće je u provođenju postupka ocjene dopuštenosti koncentracije primjenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10), te Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekta ("Službeni glasnik BiH", broj 18/06 i 34/10).
Konkurencijsko vijeće je, na osnovu člana 43. stav (7) Zakona, koristilo sudsku praksu Evropskog suda i odluke Evropske komisije, kao i kriterije i standarde iz Obavijesti Evropske Komisije o izračunu ukupnog prihoda u skladu s Uredbom Vijeća (EEZ) broj 4064/89 o kontroli koncentracije privrednih subjekta.
3. Pravni osnov i oblik koncentracije
Prаvni osnov koncentrаcije je "Okvirni sporazum koji se odnosi na Flexeco" potpisаn dаnа 05.10.2023. godine između učesnika koncentracije, kojim se osniva zajedničko ulaganje sa svim funkcijama nezavisnog privrednog subjekta.
Renault je osnovao novo pravno lice sa sjedištem u Francuskoj, (..) ⃰.
Strane namjeravaju da zajednički privredni subjekt postane dobavljač urbane logistike sa ciljem da razvija i komercijalizuje ponudu urbane mobilnosti za laka i/ili srednja i/ili teška električna komercijalna vozila i srodne usluge.
Konkretno prvi cilj zajedničkog privrednog subjekta u smislu proizvoda je da razvije LKV (FlexE 10) srednje veličine, težine ispod 3,5 tona. Koristiće se u segmentu "C" LKV slično kao Renaultova ponuda drugih kombi vozila srednje veličine. LKV će imati zapreminu od približno 15m³ i prevashodno je namjenjen za evropsko tržište.
U skladu sa podacima dostavljenim u Prijavi, pravni oblik predmetne koncentracije je zajedničko ulaganje na dugoročnoj osnovi, dva ili više nezavisnih privrednih subjekata, koji djeluju kao nezavisan privredni subjekt, a u skladu sa članom 12. stav (1) tačka c) Zakona.
4. Obaveza prijave koncentracije
Obaveza prijave koncentracije postoji ukoliko su uspunjeni uslovi iz člana 14. stav 1) pod a) i b) Zakona, odnosno ako ukupni prihod svih učesnika koncentracije ostvaren podajom roba i /ili usluga na svjetskom tržištu iznosi 100.000.000,00 KM po završnom računu u godini koja je prethodila koncentraciji i da ukupni godišnji prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i /ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM, ili ako je njihovo zajedničko tržišno učešće na relevantnom tržištu veće od 40%.
Ukupni ostvareni godišnji prihodi učesnika koncentracije na dan 31.12.2022. godine iznosili su:
Tabela 3.
|
VOLVO
|
RENAULT
|
Svijet
|
(..)
|
(..)
|
Bosna i Hercegovina
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰ ⃰
|
Izvor: Podaci iz Prijave
⃰ Povezani privredni subjekt u BiH,
⃰ ⃰ Prihod od ranije divestiranog privrednog subjekta iz Slovenije koji je preprodavao vozila u BiH
Prema podacima iz Tabele br.3, učesnici koncentracije privredni subjekti Volvo i Renaullt u 2022. godini su ostvarili ukupan godišnji prihod koji podliježe obavezi prijave koncentracije u skladu sa članom 14. stav (1) pod a) i b) Zakona, s obzirom da ispunjavaju uslov da ukupni prihod svih učesnika koncentracije na svjetskom tržištu iznosi 100.000.000,00 KM i uslov o visini pojedinačnog prihoda svakog učesnika u koncentraciji ostvarenog na tržištu Bosne i Hercegovine, koji treba da iznosi najmanje 8.000.000,00 KM.
5. Relevantno tržište učesnika koncentracije
Relevantno tržište, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta čini tržište određenih proizvoda/usluga koji su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.
Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište proizvoda obuhvata sve proizvode i/ili usluge koje potrošači smatraju međusobno zamjenjivim s obzirom na njihove bitne karakteristike, kvalitet, namjenu, cijenu ili način upotrebe.
Prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvata cijelu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine, na kojoj su tržišni konkurenti aktivni u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima koje to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.
Relevаntno tržište proizvoda, uzimajući u obzir buduću pretežnu djelatnost Ciljnog društva, određeno je kao tržište proizvodnje i prometa vozila, LKV srednje veličine, pod nazivom FlexE 10, a koji će u biti predstavljati niz električnih vozila na baterije od 5 m³ do 30 m³, posebno dizajniranih za urbanu logistiku, koji neće zamijeniti postojeće proizvode koje prodaju Volvo i Renault, kao što je npr. Renault Trafic.
Konkurencijsko vijeće je prilikom definisanja relevantnog tržišta proizvoda uvažilo stav Evropske komisije koja je istraživala da li električna vozila čine zasebno tržište proizvoda i da li bi se ovo eventualno tržište moglo dalje podijeliti prema (i) tehnologiji (automobili sa električnom baterijom i hibridni automobili) ili (ii) kategorijama definisanim za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. Međutim, Evropska komisija je ostavila definiciju tržišta otvorenu te navela da "iako će se tražnja za lakim električnim vozilima na tržištima LKV povećati u narednim godinama, Komisija smatra da je malo vjerovatno da će elektrifikacija automobilskih tržišta dovesti do bilo kakvih fundamentalnih promjena u strukturi snabdjevanja tržišta LKV u kratkom do srednjem roku".
Uzimajući u obzir teritoriju na kojoj se dešava predmetna koncentracija (Francuska), kao i činjenicu da će se promet relevantnih proizvoda vršiti širom evropskog, a moguće i svjetskog tržišta, definicija relevantnog geografskog tržišta prema praksi Evropske komisije u sličnim slučajevima može ostati otvorena. Međutim, s obzirom da je Konkurencijsko vijeće nadležno za tržište Bosne i Hercegovine s tim u vezi kao relevantno tržište u predmetnom postupku smatra se tržište Bosne i Heregovine.
Slijedom navedenog, pod relevantnim tržištem predmetne koncentracije smatrat će se tržište proizvodnje i prometa vozila, LKV srednje veličine na teritoriji Bosne i Hercegovine.
5.1. Analiza relevantnog tržišta
Procjenа tržišnog učešćа učesnikа koncentrаcije i njihovih glаvnih konkurenаtа nа relevаntnom tržištu proizvodnje i prometa vozila, LKV srednje veličine na području Bosne i Hercegovine.
Tabela 4.
|
|
Veličina vozila
|
0-3,5
|
0-3,5 S
|
0-3,5 M
|
0-3,5 L
|
3,5-6 t
|
R.b.
|
Naziv marke
|
|
Broj
|
%
|
Broj
|
%
|
Broj
|
%
|
Broj
|
%
|
Broj
|
%
|
1.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
2.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
3.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
4.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
5.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
6.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
7.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
8.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
9.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
10.
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
(..) ⃰
|
Izvor: Prijava (prikaz tržišnih udjela na sveobuhvatniom tržištu bez razlike po osnovu tehnologije pogonskog sklopa)
Prema podacima prikazanim u Tabeli 4. privredni subjekt (..) ⃰.
Također iz tabele je vidljivo da postoji značajna konkurencija na relevantnom tržištu, na kome djeluju poznati svjetski proizvođači LKV vozila kao što su (..) ⃰.
6. Ocjena koncentracije
Konkurencijsko vijeće je analizom relevantnih podataka prikazanih u Tabeli 4. kao i ostale dokumentacije utvrdilo da privredni subjekt (..) ⃰, te da na relevantnom tržištu pored privrednog subjekta Renault, kao učesnika u koncentraciji djeluje veći broj drugih privrednih subjekata koji predstavljaju značajne svijetske proizvođače LKV vozila, iz čega se može zaključiti da na predmetnom tržištu postoji značajna tržišna konkurencija, te predmetna koncentracija neće dovesti do sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja konkurencije u Bosni i Hercegovini, a posebno neće dovesti do stvaranja ili jačanja dominantnog položaja, niti će imati bilo kakve negativne efekte na tržište Bosne i Hercegovine, uzimajući u obzir i činjenicu da privredni subjekt Renault nema povezanih privrednih subjekata u Bosni i Hercegovini i svoju poslovnu aktivnost na području Bosne i Hercegovine uglavnom obavlja putem distributera.
Konkurencijsko vijeće je u toku razmatranja predmetne koncentracije procijenilo da na relevantnom tržištu postoji značajan broj konkurenata što je pretpostavka djelovanja slobodne konkurencije, te analizom relevantnog tržišta u smislu člana 17. Zakona, ocijenilo da ne postoje pravne i druge zapreke za ulazak drugih privrednih subjekata na relevantno tržište.
Također, Konkurencijsko vijeće smatra opradanim i obrazloženje predmetne transakcije od strane Podnosilaca, da se radi o renomiranom proizvođaču putničkih automobila (Renault) i proizvođaču kamiona (Volvo) koji imaju komplementarne vještine, ekspertizu i iskustvo u istraživanju i razvoju ovakve vrste zajedničkog ulaganja koje će razviti buduću platformu vozila koja će biti platforma za izvorne baterije električnih vozila koja će se koristiti da ponudi novu generaciju redovnih panel kombi vozila, ali i specijalnih varijanti koje su namjenjene za napredne logističke primjene.
U skladu sa navedenim, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da predmetna koncentracija ne sprječava, ograničava, niti narušava tržišnu konkurenciju na relevantnom tržištu, te je donijelo odluku kao u dispozitvu ovog Rješenja, u smislu člana 18. stav (2) tačka a) Zakona.
7. Novčana kazna
Konkurencijsko vijeće je ocijenilo da predmetna koncentracija predstavlja koncentraciju u smislu člana 12. stav (1) tačka c Zakona, te su Podnosioci prijave bili dužni u vremenskom roku od 15 (petnaest) dana od dana zaključivanja predmetnog Ugovora dostaviti Prijavu, u skladu sa članom 16. stav (1) Zakona.
Imajući posebno u vidu navedene odredbe Zakona i nakon uvida u dostavljenu dokumentaciju, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo postojanje povrede člana 16. stav (1) Zakona od strane Podnosilaca prijave, jer su Prijavu podnijeli sa zakašnjenjem od 37 dana.
Konkurencijsko vijeće, u smislu člana 49. stav (1) tačka b) Zakona, može izreći novčanu kaznu do 1,0% od ukupnog prihoda iz prethodne godine poslovanja Podnosiocima prijave (privredni subjekt Volvo i privredni subjekt Renault) za kršenje odredbi člana 16. stav (1) Zakona.
Konkurencijsko vijeće je Podnosiocima prijave izreklo novčanu kaznu od 50.000,00 KM, u skladu s članom 49. stav (1) tačka b) Zakona, a u vezi utvrđenog kršenja člana 16. stav (1) Zakona.
Visinom izrečene novčane kazne, koja predstavlja (..) ⃰ ukupnog prihoda Podnosilaca prijave ostvarenog na tržištu Bosne i Hercegovine, navedenog u Tabeli 3. na strani 6. Konkurencijsko vijeće je imalo prvenstveno za cilj sankcionisati privredni subjekt Volvo i privredni subjekt Renault radi kršenja Zakona, te upozoriti druge privredne subjekte u Bosni i Hercegovini, na obavezu poštivanja pravila tržišne konkurencije utvrđenih Zakonom.
Također, Konkurencijsko vijeće je, kao olakšavajuću okolnost, prilikom izračuna visine kazne uzelo u obzir i činjenicu da su Podnosioci prijave priznali da nisu imali namjeru izbjeći Prijavu koncentracije, nego se desila greška prilikom izračuna prihoda koji predstavljaju pragove za prijavu koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine.
U slučaju da privredni subjekti Volvi i Renault ne izvrše uplate novčanih kazni u utvrđenom roku, Konkurencijsko vijeće će zatražiti od relevantnih tijela prinudno izvršenje istih, te obračunati zateznu kamatu za vrijeme prekoračenja roka uplate novčane kazne, u skladu sa propisima Bosne i Hercegovine.
8. Administrativna taksa
Na ovo Rješenje Podnosioci prijave, u skladu sa članom 2. stav (1) tarifni broj 107. tačka d) pod 1) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi s procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06, 18/11 i 75/18) dužni su platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 5.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
9. Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.
Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objavljivanja ovog Rješenja.