Službeni glasnik BiH, broj 33/21
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 15. Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", broj 89/05) i člana 61. stav (2) Zakona o upravi ("Službeni glasnik BiH", br. 32/02, 102/09 i 72/17), a u vezi sa primjenom Zakona o elektronskom potpisu i Zakona o elektronskom dokumentu, direktor Uprave za indirektno oporezivanje donosi
KORISNIČKO UPUTSTVO
ZA ELEKTRONSKO POSLOVANJE SA UPRAVOM ZA INDIREKTNO OPOREZIVANJE UZ KORIŠTENJE KVALIFIKOVANOG ELEKTRONSKOG POTPISA
GLAVA I - OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
Ovim uputstvom reguliraju se uvjeti za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje (u daljnjem tekstu: UIO), zaključivanje ugovora i sistem ovlaštenja u korištenju elektronskog poslovanja.
Član 2.
(Definicija)
Pojedini izrazi koji se koriste u ovom uputstvu u svrhu korištenja kvalifikovanih elektronskih potvrda u elektronskom poslovanju sa UIO imaju sljedeće značenje:
a) "elektronsko poslovanje (u daljnjem tekstu: e-poslovanje)" je poslovanje kojim se korištenjem informacionog sistema UIO omogućava razmjena podataka i informacija između UIO i korisnika, u skladu sa uvjetima utvrđenim od strane UIO i koje obuhvata usluge i radnje koje su kao e-poslovanje definirane aktima UIO,
b) "korisnik" je fizičko lice, pravno lice, preduzetnik i udruženje lica kojem je u skladu sa propisima priznata sposobnost preduzimanja pravnih radnji,
c) "ovlašteno lice" je zakonski zastupnik pravnog lica ili lice koje korisnik ovlasti,
d) "zastupnik za reguliranje e-poslovanja sa UIO" je lice koje posjeduje kvalifikovanu elektronsku potvrdu, koje je korisnik ovlastio da obavlja e-poslovanje sa UIO, u skladu sa propisima i ugovorom,
e) "zastupnik" je lice koje posjeduje kvalifikovanu elektronsku potvrdu, koje je korisnik ovlastio da obavlja e-poslovanje sa UIO, u domenu koji omogućava UIO, osim:
1) prijave novih zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO i zastupnika i
2) odjave zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO i zastupnika,
f) "prijava zastupnika" je postupak u kojem zastupnik za reguliranje e-poslovanja sa UIO prijavljuje podatke o zastupniku,
g) "odjava zastupnika" je postupak u kojem zastupnik za reguliranje e-poslovanja sa UIO odjavljuje zastupnika.
GLAVA II - UVJETI I NAČIN ZAKLJUČIVANJA UGOVORA
Član 3.
(Kvalifikovana elektronska potvrda)
(1) Kvalifikovana elektronska potvrda je potvrda koja sadrži podatke propisane Zakonom o elektronskom potpisu i koju je izdao ovjerilac koji ispunjava uvjete propisane tim Zakonom, po postupku koji obuhvata identifikaciju korisnika prilikom izdavanja potvrde.
(2) UIO prihvata kvalifikovane elektronske potvrde izdate od strane ovjerilaca upisanih u evidenciju ovjerilaca kod Ureda za nadzor i akreditaciju ovjerilaca pri Ministarstvu komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine, ukoliko su kompatibilne sa softverom koji UIO koristi u okviru elektronskog poslovanja.
(3) Informacije koje se odnose na izdavanje i korištenje kvalifikovane elektronske potvrde dostupne su na internet stranici ovjerilaca iz stava (2) ovog člana.
(4) Kvalifikovani elektronski potpis je elektronski potpis zasnovan na kvalifikovanoj elektronskoj potvrdi.
(5) Elektronski dokument potpisan kvalifikovanim elektronskim potpisom, u skladu sa odredbama Zakona o elektronskom potpisu i Zakona o elektronskom dokumentu, ima jednaku pravnu važnost i dokaznu snagu kao i svojeručno potpisani papirni dokument, odnosno kao svojeručni potpis i pečat, u odnosu na podatke u papirnom obliku.
Član 4.
(Zaključivanje Ugovora i Prijava zastupnika za reguliranje e-poslovanja)
(1) Međusobna prava i obaveze u vezi korištenja informacionog sistema za e-poslovanje sa UIO reguliraju se posebnim ugovorom iz Priloga 1. ovog uputstva, kojeg potpisuje korisnik i UIO.
(2) Potpisani Ugovor i Prijavu zastupnika za reguliranje e-poslovanja, popunjenu na obrascu iz Priloga 2. ovog uputstva, korisnik podnosi Grupi za IT u jednom od regionalnih centara UIO (u daljnjem tekstu: Grupa za IT).
(3) U momentu podnošenja Ugovora i Prijave podaci navedeni u istima moraju biti usuglašeni sa podacima iz važećih registara.
(4) Ako Ugovor i Prijavu iz stava (2) ovog člana potpisuje lice ovlašteno od strane zakonskog zastupnika korisnika, potrebno je priložiti punomoć za zastupanje.
(5) Potpisivanjem Ugovora korisnik prihvata prava i obaveze koji proizilaze iz istog.
(6) Nakon provjere usuglašenosti podataka iz Ugovora i Prijave, Grupa za IT obavještava korisnika o statusu prijave. Ovlaštenom licu korisnika obavještenje se dostavlja na adresu elektronske pošte navedene u Prijavi.
(7) Ako Grupa za IT utvrdi neusuglašenost podataka, korisnik se poziva da otkloni nedostatke u roku koji mu za to bude određen, uz upozorenje da će se smatrati da Prijava nije ni podnijeta ako ne otkloni nedostatke.
(8) Nakon prihvatanja Prijave zastupnika za reguliranje e-poslovanja, zastupnik za reguliranje e-poslovanja je dužan deponovati kvalifikovanu elektronsku potvrdu Grupi za IT, od kojeg momenta može preduzimati radnje u svojstvu zastupnika e-poslovanja.
Član 5.
(Zastupnik za reguliranje e-poslovanja)
(1) Radnje koje preduzima zastupnik za reguliranje e-poslovanja sa UIO imaju isto pravno dejstvo kao da ih je preduzeo korisnik.
(2) Zastupnik za reguliranje e-poslovanja ima ulogu administratora korisnika koji obavlja poslove administracije u vezi sistema ovlaštenja iz Glave III ovog uputstva.
(3) Korisnik i zastupnik za reguliranje e-poslovanja mogu ali ne moraju biti upisani u Jedinstevni registar obveznika indirektnih poreza koji vodi UIO.
(4) Ukoliko je korisnik istovremeno i zastupnik za reguliranje e-poslovanja, mora posjedovati kvalifikovanu elektronsku potvrdu.
Član 6.
(Odjava zastupnika za reguliranje e-poslovanja)
(1) Odjavu zastupnika za reguliranje e-poslovanja vrši UIO na osnovu pisanog zahtjeva zakonskog zastupnika korisnika ili drugog od njega ovlaštenog lica.
(2) Zahtjev za odjavu zastupnika za reguliranje e-poslovanja, popunjen na obrascu iz Priloga 3. ovog uputstva, podnosi se Grupi za IT.
(3) Odjava zastupnika za reguliranje e-poslovanja vrši se najkasnije u roku od tri dana od dana zaprimanja Odjave popunjene na obrascu iz Priloga 3. ovog uputstva. O datumu i vremenu odjavljivanja obavještava se ovlašteno lice korisnika elektronskom poštom na adresu elektronske pošte navedene u Odjavi.
(4) Odjava zastupnika za reguliranje e-poslovanja stupa na snagu momentom odjavljivanja, od kojeg momenta preduzete radnje nemaju pravnu važnost i UIO ne snosi odgovornost za eventualne posljedice.
GLAVA III - SISTEM OVLAŠTENJA
Član 7.
(Svrha sistema ovlaštenja)
Sistem ovlaštenja koristi se za poslove administracije ovlaštenja, odnosno za prijavljivanje kvalifikovanih elektronskih potvrda potpisnika u postupcima indirektnog oporezivanja, kao i za promjenu i dodavanje novih potpisnika i njihovih kvalifikovanih elektronskih potvrda.
Član 8.
(UIO u sistemu ovlaštenja)
UIO u sistemu ovlaštenja obavlja sljedeće radnje:
a) određuje spisak servisa i grupu korisnika servisa,
b) određuje koji korisnici imaju mogućnost upotrebe servisa i kojih servisa.
Član 9.
(Korisnik u sistemu ovlaštenja)
Korisnik u sistemu ovlaštenja prijavljuje i odjavljuje zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO, koji dalje delegira ovlaštenja zaposlenima kod korisnika. Delegiranje ovlaštenja vrši se prijavljivanjem zastupnika.
Član 10.
(Prijava zastupnika)
(1) Prijavu zastupnika, popunjenu na obrascu iz Priloga 4. ovog uputstva, podnosi zastupnik za reguliranje e-poslovanja sa UIO korištenjem svoje kvalifikovane elektronske potvrde i slanjem e-mail-a na adresu: eposlovanje@uino.gov.ba.
(2) U Prijavi zastupnika navodi se spisak servisa za koje se zastupnik prijavljuje.
(3) Pored prijave zastupnika, obavezno je deponovanje njegove kvalifikovane elektronske potvrde, od kojeg momenta može preduzimati radnje u svojstvu zastupnika.
(4) E-mail kojim se prijavljuje zastupnik mora biti digitalno potpisan kvalifikovanim elektronskim potpisom zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO. Nakon uspješnog prijavljivanja, Grupa za IT e-mail-om obavještava zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO o uspješnom prijavljivanju zastupnika.
Član 11.
(Odjava zastupnika)
(1) Odjavu zastupnika, popunjenu na obrascu iz Priloga 5. ovog uputstva, podnosi zastupnik za reguliranje e-poslovanja sa UIO e-mail-om poslatim na adresu: eposlovanje@uino.gov.ba.
(2) U Odjavi zastupnika navode se servisi za koje se zastupnik odjavljuje.
(3) Odjava zastupnika vrši se najkasnije u roku od tri dana od dana zaprimanja obrasca odjave iz Priloga 5. ovog uputstva. O datumu i vremenu odjavljivanja obavještava se zastupnik za e-poslovanje elektronskom poštom na adresu elektronske pošte navedene u obrascu odjave.
(4) Odjava zastupnika stupa na snagu momentom odjavljivanja, od kog momenta preduzete radnje nemaju pravnu važnost i UIO ne snosi odgovornost za eventualne posljedice.
(5) E-mail kojim se odjavljuje zastupnik mora biti digitalno potpisan kvalifikovanim elektronskim potpisom zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO.
(6) Poslije odjavljivanja zastupnika, podaci o korištenoj potvrdi ostaju sačuvani u sistemu UIO, samo se mijenja status i upisuje datum promjene statusa.
GLAVA IV - ZAVRŠNE ODREDBE
Član 12.
(Sastavni dio uputstva)
Sastavni dio ovog uputstva čine:
a) Prilog 1. Ugovor o korištenju informacionog sistema za e-poslovanje sa UIO - obrazac, iz člana 4. stav (1),
b) Prilog 2. Prijava zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO - obrazac, iz člana 4. stav (2),
c) Prilog 3. Odjava zastupnika za reguliranje e-poslovanja - obrazac, iz člana 6. stav (2),
d) Prilog 4. Prijava zastupnika - obrazac, iz člana 10. stav (1),
e) Prilog 5. Odjava zastupnika - obrazac, iz člana 11. stav (1) ovog uputstva.
Član 13.
(Stupanje na snagu)
Ovo uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH" i na službenoj stranici UIO: http://www.uino.gov.ba/ .