Službeni glasnik BiH, broj 51/24

Na osnovu člana 25. stav (1) tačka e) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) i članom 206. Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16), u postupku pokrenutom po Zahtjevu za pokretanje postupka privrednog subjekta UNIPROMET d.o.o. Sarajevo, zastupan po advokatu Seadu Miljkoviću, protiv privrednih subjekata Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća za snabdijevanje prirodnim gasom "Sarajevogas" d.o.o, Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo i Vlade Kantona Sarajevo, radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma iz člana 4. stav 1) tačke a), b) i d) i protiv privrednog subjekta Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća za snabdijevanje prirodnim gasom ""Sarajevogas" d.o.o., radi utvrđivanja postojanja zloupotrebe dominantnog položaja iz člana 10. stav 2) tačke a), b) i c) Zakona o konkurenciji, Konkurencijsko vijeće na 5. (petoj) sjednici održanoj dana 12.03.2024. godine donijelo je


DOPUNSKO RJEŠENJE








1. Rješenje Konkurencijskog vijeća broj UP 06-26-2-005-64/23 od 07.03.2024. godine dopunjava se novom tačkom 5. dispozitiva koja glasi:

Odbija se zahtjevu privrednog subjekta UNIPROMET d.o.o. Sarajevo, protiv privrednih subjekata Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća za snabdijevanje prirodnim gasom "Sarajevogas" d.o.o. Sarajevo i Vlade Kantona Sarajevo, radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma iz člana 4. stav 1) tačke a), b) i d) Zakona o konkurenciji, kao neosnovan.

2. Tačke 5., 6., i 7.. dispozitiva sada postaju tačke 6., 7., i 8., ostali dijelovi Rješenja ostaju nepromijenjeni.

3. Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u Službenom glasniku Bosne i Hercegovine, službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Konkurencijsko vijeće BiH je dana 13.02.2023. godine pod brojem: UP 06-26-2-005-1/23 zaprimilo Zahtjev za pokretanje postupka (u daljem tekstu: Zahtjev) podnesen od privrednog subjekta UNIPROMET d.o.o. Sarajevo, ul. Marka Marulića br. 2., Sarajevo, 71000 Sarajevo, zastupan po advokatu Seadu Miljkoviću, ul.Vrazova 8, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: Podnosilac zahtjeva), protiv privrednih subjekata Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća za snabdijevanje prirodnim gasom "Sarajevogas" d.o.o. Sarajevo, ul.Trg Fadile Odžaković Žute broj 4, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: "Sarajevogas" d.o.o), Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo ul. Reisa Džemaludina Čauševića 1, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: Ministarstvo) i Vlade Kantona Sarajevo, ul. Reisa Džemaludina Čauševića 1, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: Vlada), radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma iz člana 4. stav 1) tačke a), b) i d) i protiv privrednog subjekta Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća za snabdijevanje prirodnim gasom "Sarajevogas" d.o.o. Sarajevo, radi utvrđivanja postojanja zloupotrebe dominantnog položaja iz člana 10. stav 2) tačke a), b) i c) Zakona o konkurenciji.

Postupajući po predmetnom Zahtjevu, Konkurencijsko vijeće je dana 07.03.2024. godine donijelo Rješenje broj UP 06-26-2-005-64/23 čiji dispozitiv ne sadrži stav Konkurencijskog vijeća po Zahtjevu, u dijelu koji je podnesen protiv "Sarajevogas" d.o.o. i Vlade radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma iz člana 4. stav 1) tačke a), b) i d) Zakona o konkurenciji, a što je obrazloženo na strani broj 41. donesenog rješenja, kako slijedi:

"Postupanje Vlade koje se odnosi na određivanje i usvajanje cijene distribucije prirodnog gasa Odlukom o utvrđivanju cijene distribucije prirodnog gasa "Sarajevogas" d.o.o. Sarajevo, takođe se ne može posmatrati kao posredno ili neposredno učestvovanje ili uticanje na tržište. Naime, član 22. Zakona o komonulanoj djelatnosti je propisao da cijenu komunalne usluge predlaže davalac komunalne usluge, na temelju detaljnje kalkulacije, a da validnost kalkulacije i konačnog prijedloga visine cijene komunalne usluge utvrđuje neovisno tijelo Vlade Kantona, Grada odnosno opštine, a stvarnu cijenu komunalnih usluga određuje i usvaja Vlada Kantona, gradsko odnosno skupštinsko vijeće, u skladu sa nadležnostima iz čl. 7., 8. i 9. ovog zakona. Vlada kao izvršna vlasti, prilikom određivanja i usvajanja cijene komunalnih usluga u Kantonu Sarajevo, provodi akte javne vlasti, te se zbog obavljanja navedene nadležnosti ne može posmatrati kao privredni subjekat sa aspekta prava konkurencije u smislu odredbi član 2. stav 1) tačka b) Zakona o konkurenciji, što posljedično znači da se navedno postupanje ne može ni posmatrati kao zabranjeno konkurencijsko djelovanje.

Slijedom navedenog, Konkurencijsko vijeće je odlučilo kao u tački 5. dispozitiva"

U vezi sa navedenim, Konkurencijsko vijeće je po službenoj dužnosti donijelo dopunsko rješenje kojim je odlučeno kao u tački 1. dispozitiva.

Pouka o pravnom lijeku


Ovo Rješenje je konačno i protiv istog nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno, objave ovog Rješenja.

Broj UP 06-26-2-005-70/23
12. marta 2024. godine
Sarajevo


Predsjednica
Adisa Begić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!