Službeni glasnik BiH, broj 77/24

Na osnovu člana 29, a u skladu s čl. 6. i 7. Zakona o internoj reviziji institucija Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 27/08 i 32/12), Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine donosi


ODLUKU


O KRITERIJIMA ZA USPOSTAVLJANJE JEDINICA INTERNE REVIZIJE U INSTITUCIJAMA BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.
(Predmet Odluke)

Ovom odlukom Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: CHJ MFT BiH) definira kriterije za uspostavljanje jedinica interne revizije u skladu s članom 7. Zakona o internoj reviziji institucija Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Zakon) u organizacijama definiranim u članu 2. stav (2) Zakona.

Član 2.
(Kriteriji za uspostavljanje jedinice interne revizije)

(1) Polazni kriteriji za uspostavljanje jedinice interne revizije su:

a) ukupni godišnji budžet institucije veći od 10.000.000 KM,

b) broj zaposlenih u instituciji veći od 200, ili da je broj zaposlenih veći od 150 ukoliko je institucija organizirana na način da ima više od dva regionalno ustanovljena organizaciona dijela,

c) nivo izvršenih transakcija koji, u totalu, premašuje iznos od 15.000.000 KM ili ostvarivanje prihoda od djelatnosti,

d) stepen rizika koji je uključen, a što u skladu s članom 2. tačka cc) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine predstavlja vjerovatnoću dešavanja nekog događaja koji može uticati na ostvarivanje ciljeva organizacije.

(2) CHJ MFT BiH prilikom definiranja strukture interne revizije i utvrđivanja broja izvršilaca interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine posebno vodi računa o primjeni principa opravdanog i svrsishodnog trošenja javnih sredstava koji se zasnivaju na konceptu "vrijednost za novac" (eng. "value for money") i konceptu "3E" (ekonomičnost, efikasnost i efektivnost), kao i o usklađivanju polaznih kriterija iz stava (1) ovog člana sa svakim povećanjem plata i naknada zaposlenih u institucijama BiH i kretanjem stope inflacije u BiH.

Član 3.
(Jedinice interne revizije u institucijama BiH)

Na osnovu ispunjenosti kriterija za uspostavljanje jedinice interne revizije definiranih u članu 2. ove odluke, a u smislu odredaba propisanih članom 6. Zakona, te na osnovu podataka iz Zakona o budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2024. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 50/24) i usvojenih finansijskih planova institucija koje nisu obuhvaćene Zakonom o budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine, obavezno je uspostavljanje jedinica interne revizije u sljedećim institucijama kako slijedi u Tabelarnom pregledu:

Tabelarni pregled


R.br.

Naziv institucije

1.

Ministarstvo odbrane Bosne i Hercegovine

 

2.

Ministarstvo vanjskih poslova Bosne i Hercegovine

 

3.

Uprava za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine

 

4.

Granična policija Bosne i Hercegovine

 

5.

Državna agencija za istrage i zaštitu SIPA

 

6.

Obavještajno-sigurnosna agencija Bosne i Hercegovine

 

7.

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine IDDEEA

 

8.

Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH

 

9.

Služba za zajedničke poslove institucija BiH

 

10.

Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Parlamentarnu skupštinu Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije

 

 

Agenciju za zaštitu ličnih podataka u BiH

 

 

Ured za razmatranje žalbi Bosne i Hercegovine

 

 

Centralnu izbornu komisiju Bosne i Hercegovine

 

 

Instituciju ombudsmana za ljudska prava

 

 

Službeni list Bosne i Hercegovine

 

11.

Ministarstvo pravde Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo pravde Bosne i Hercegovine

 

 

Pravobranilaštvo Bosne i Hercegovine

 

 

Zavod za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH

 

 

Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine

 

12.

Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za antidoping kontrolu BiH

 

 

Agenciju za lijekove i medicinska sredstva BiH

 

 

Agenciju za predškolsko,osnovno i srednje obrazovanje u BiH

 

 

Agenciju za rad i zapošljavanje u Bosni i Hercegovini

 

 

Agenciju za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta u BiH

 

 

Državnu regulatornu agenciju za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH

 

 

Komisiju za očuvanje nacionalnih spomenika BiH

 

 

Centar za informiranje i priznavanje dokumenata iz oblasti visokog obrazovanja u BiH

 

 

Centar za uklanjanje mina u Bosni i Hercegovini BHMAC

 

13.

Ministarstvo sigurnosti Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo sigurnosti Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za policijsku podršku BiH

 

 

Agenciju za forenzička ispitivanja i vještačenja

 

 

Agenciju za školovanje i stručno osposobljavanje kadrova

 

 

Službu za poslove sa strancima Bosne i Hercegovine

 

14.

Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH

 

 

Institut za nestale osobe Bosne i Hercegovine

 

 

Fond za povratak Bosne i Hercegovine

 

15.

Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za poštanski saobraćaj Bosne i Hercegovine

 

 

Direkciju za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine

 

 

Regulatornu agenciju za komunikacije

 

 

Regulatorni odbor željeznica BiH

 

16.

Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH

 

 

Agenciju za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za nadzor nad tržištem Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za promociju stranih ulaganja u BiH

 

 

Institut za akreditiranje Bosne i Hercegovine

 

 

Institut za intelektualno vlasništvo BiH

 

 

Institut za mjeriteljstvo Bosne i Hercegovine

 

 

Institut za standardizaciju Bosne i Hercegovine

 

 

Instituciju ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH

 

 

Ured za veterinarstvo Bosne i Hercegovine

 

 

Ured za harmonizaciju i koordinaciju sistema plaćanja u poljoprivredi i ruralnom razvoju

 

 

Komisiju za koncesije Bosne i Hercegovine

 

 

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine

 

 

Upravu Bosne i Hercegovine za zaštitu zdravlja bilja

 

 

Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine

 

 

Državnu regulatornu komisiju za električnu energiju

 

17.

Ministarstvo finansija i trezora Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Ministarstvo finansija i trezora BiH

 

 

Predsjedništvo BiH

 

 

Agenciju za državnu službu Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za javne nabavke Bosne i Hercegovine

 

 

Agenciju za osiguranje u Bosni i Hercegovini

 

 

Agenciju za statistiku Bosne i Hercegovine

 

 

Arhiv Bosne i Hercegovine

 

 

Generalni sekretarijat Vijeća ministara BiH

 

 

Direkciju za evropske integracije

 

 

Direkciju za ekonomsko planiranje BiH

 

 

Ured koordinatora za reformu javne uprave u BiH

 

 

Memorijalni centar Srebrenica – Potočari

 

 

Odbor državne službe za žalbe

 

 

Ured za zakonodavstvo

 

 

Centralnu harmonizacijsku jedinicu MFT BiH

 

18.

Sud Bosne i Hercegovine za sljedeće institucije:

 

 

Sud Bosne i Hercegovine

 

 

Tužilaštvo Bosne i Hercegovine

 

19.

Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine – BHANSA

 

NAPOMENA:

- Pod svakim od navedenih rednih brojeva navedena je jedna samostalna jedinica interne revizije, kao i institucije u kojima će ta jedinica vršiti internu reviziju u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.

 

 



Član 4.
(Uspostavljanje jedinica interne revizije)

(1) Ocjenu o ispunjenosti kriterija za uspostavljanje jedinice interne revizije u institucijama BiH daje Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH.

(2) Institucije koje smatraju da ispunjavaju kriterije iz člana 2. stav (1) Odluke, a u kojima nije predviđeno uspostavljanje samostalne jedinice interne revizije u skladu s članom 3. ove odluke, mogu podnijeti zahtjev CHJ MFT BiH za dobijanje saglasnosti za uspostavljanje jedinice interne revizije.

(3) Zahtjev treba sadržavati podatke o ispunjenosti kriterija iz člana 2. stav (1) Odluke na osnovu kojih se podnosi zahtjev, s detaljnim obrazloženjem.

(4) CHJ MFT BiH razmatrat će zahtjev za uspostavljanje jedinice interne revizije u skladu s polaznim kriterijima utvrđenim u članu 2. stav (1) posebno vodeći računa o ključnim principima i usklađivanjima definiranim u članu 2. stav (2) ove odluke.

(5) Zaključci o ispunjenosti uslova iz ove odluke bit će sadržani u izjašnjenju CHJ MFT BiH o ispunjenosti kriterija i potrebi uspostavljanja jedinice interne revizije.

Član 5.
(Organizacioni status jedinice interne revizije)

(1) U skladu s odredbama člana 2. stav (2), člana 7. stav (2), te člana 11. stav (2) Zakona, preporučuje se da se u organizacionoj strukturi institucija, u okviru kojih se organizaciono uspostavlja jedinica interne revizije prema članu 3. ove odluke, uspostavi jedinica interne revizije sa statusom osnovne organizacione jedinice koja je direktno vezana za rukovodioca organizacije, kako bi se osigurali uslovi za uspostavljanje funkcionalno nezavisne interne revizije.

(2) Status rukovodioca jedinice interne revizije, u skladu s odredbama člana 2. stav (4) Zakona, utvrđuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji, na koji Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora BiH daje saglasnost u skladu s odredbama člana 24. stav (1) tačka f) Zakona.

Član 6.
(Usklađivanje pravilnika o unutrašnjoj organizaciji)

(1) Institucije koje su u obavezi, u skladu s članom 3. ove odluke, uspostaviti jedinicu interne revizije, a koje do stupanja na snagu ove odluke nisu dobile saglasnost na dio pravilnika o unutrašnjoj organizaciji u dijelu koji se odnosi na internu reviziju, dužne su izvršiti usklađivanje pravilnika s propisima kojima je uređena ova oblast i isti dostaviti CHJ MFT BiH radi pribavljanja saglasnosti shodno članu 24. tačka f) Zakona.

(2) Institucije koje su uspostavile jedinicu interne revizije obavezne su prilikom svake izmjene pravilnika o unutrašnjoj organizaciji pribaviti saglasnost CHJ MFT BiH na dio pravilnika koji se odnosi na internu reviziju.

(3) Broj izvršilaca u svakoj od jedinica interne revizije odobrava CHJ MFT BiH u procesu davanja saglasnosti na pravilnik o unutrašnjoj organizaciji.

Član 7.
(Nadležnost Centralne jedinice interne revizije Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine)

(1) Centralna jedinica interne revizije Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine ima obavezu, u skladu s članom 6. tačkom c) i u skladu s članom 8. Zakona, vršiti funkciju interne revizije u institucijama navedenim pod rednim brojem 17. Tabelarnog pregleda iz člana 3. ove odluke, odnosno u sljedećim institucijama:

- Ministarstvu finansija i trezora Bosne i Hercegovine,

- Agenciji za državnu službu Bosne i Hercegovine,

- Agenciji za javne nabavke Bosne i Hercegovine,

- Agenciji za osiguranje u Bosni i Hercegovini,

- Agenciji za statistiku Bosne i Hercegovine,

- Arhivu Bosne i Hercegovine,

- Generalnom sekretarijatu Vijeća ministara Bosne i Hercegovine,

- Direkciji za evropske integracije,

- Direkciji za ekonomsko planiranje Bosne i Hercegovine,

- Uredu koordinatora za reformu javne uprave,

- Memorijalnom centru Srebrenica – Potočari,

- Odboru državne službe za žalbe,

- Predsjedništvu Bosne i Hercegovine,

- Uredu za zakonodavstvo i u

- Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine.

(2) Interna revizija u institucijama iz prethodnog stava vršit će se na osnovu odobrenih strateških, godišnjih i pojedinačnih revizorskih planova Centralne jedinice interne revizije Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine, koji se zasnivaju na procjeni rizika i na toj osnovi utvrđenih prioriteta koji osiguravaju efikasno i efektivno korištenje raspoloživih resursa.

(3) Rukovodilac Centralne jedinice interne revizije Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine će s rukovodiocem svake od institucija iz stava (1) ovog člana potpisati Povelju interne revizije, koja je usklađena s Poveljom usvojenom i odobrenom od strane CHJ MFT BiH.

(4) Interna revizija u institucijama navedenim od druge do petnaeste alineje u stavu (1) ovog člana vršit će se na osnovu potpisanog sporazuma o vršenju funkcije interne revizije, koji je usklađen s Okvirnim tekstom sporazuma o vršenju funkcije interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine, koji je utvrdila CHJ MFT BiH.

Član 8.
(Nadležnost jedinica interne revizije uspostavljenih za više institucija)

(1) Interna revizija u institucijama u kojima se interna revizija uspostavlja u skladu s odredbama člana 6. tačka b) Zakona, a koje su u Tabelarnom pregledu u članu 3. ove odluke navedene od rednog br. 10. do rednog br. 18, vršit će se na osnovu odobrenih strateških, godišnjih i pojedinačnih revizorskih planova koji se zasnivaju na procjeni rizika i na toj osnovi utvrđenih prioriteta koji osiguravaju efikasno i efektivno korištenje raspoloživih resursa.

(2) Rukovodioci jedinica za internu reviziju navedenih od rednog br. 10. do rednog br. 18. Tabelarnog pregleda iz člana 3. ove odluke trebaju s rukovodiocem svake od institucija za koje ta jedinica vrši internu reviziju potpisati Povelju interne revizije, koja je usklađena s Poveljom usvojenom od strane CHJ MFT BiH.

(3) Obavljanje interne revizije u institucijama iz stava (1) ovog člana vršit će se na osnovu potpisanog sporazuma o vršenju funkcije interne revizije, koji je usklađen s Okvirnim tekstom sporazuma o vršenju funkcije interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine, koji je utvrdila CHJ MFT BiH.

Član 9.
(Povelja interne revizije)

(1) Povelja interne revizije uređuje opći pristup interne revizije, svrhu i cilj, nezavisnost, ovlaštenja, ulogu i djelokrug rada interne revizije, zadatke, dužnosti i ovlaštenja rukovodioca jedinice interne revizije i internog revizora, osnovne principe interne revizije, izvještavanje, povjerljivost, postupanje u slučaju identificiranja indikatora prevare, saradnju sa CHJ MFT BiH i Uredom za reviziju institucija BiH.

(2) Tekst Povelje interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine utvrđuje CHJ MFT BiH posebnom odlukom koja se objavljuje u "Službenom glasniku BiH".

Član 10.
(Sadržaj sporazuma o vršenju funkcije interne revizije)

(1) Sporazum o vršenju funkcije interne revizije predstavlja pisani akt kojim se definiraju međusobni odnosi između jedinice interne revizije i institucije kojoj se pružaju usluge interne revizije, njihova prava i obaveze, kao i odgovornost internih revizora i zaposlenih u datoj instituciji, te cilj i način pružanja konsultantskih usluga interne revizije u skladu sa Zakonom i drugim propisima kojima se tretira ova problematika, a posebno s Poveljom interne revizije, Standardima interne revizije i Priručnikom za internu reviziju u institucijama Bosne i Hercegovine.

(2) Okvirni tekst Sporazuma o vršenju funkcije interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine utvrđuje CHJ MFT BiH posebnom odlukom koja se objavljuje u "Službenom glasniku BiH".

Član 11.
(Uspostavljanje interne revizije u javnim preduzećima)

Javna preduzeća, u smislu člana 2. stav (2) Zakona, dužna su se obratiti CHJ MFT BiH kako bi se izvršila procjena ispunjenosti uslova i neophodnosti uspostavljanja interne revizije u tim organizacijama.

Član 12.
(Novoosnovane institucije)

Organizacije, u smislu člana 2. stav (2) Zakona, koje u skladu sa zakonskim propisima budu osnovane nakon objavljivanja ove odluke, dužne su dostaviti CHJ MFT BiH svoj pravilnik o unutrašnjoj organizaciji, shodno članu 24. tačka f) Zakona, radi pribavljanja saglasnosti CHJ u vezi s definiranjem načina vršenja interne revizije u ovim institucijama.

Član 13.
(Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine)

Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine će, u cilju poštovanja nezavisnosti definirane članom 4. Zakona o reviziji institucija BiH ("Službeni glasnik BiH", broj 12/06) i uspostavljenog sistema kontrole kvaliteta iz člana 2. istog Zakona, samostalno ocijeniti postojanje potrebe da, u skladu s međunarodnim standardima i praksama, uspostavi internu reviziju.

Član 14.
(Ustavni sud Bosne i Hercegovine)

(1) U skladu s Odlukom Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, Broj: SU-02-411/18, od 22. marta 2018. godine, Ustavni sud Bosne i Hercegovine će samostalno ocijeniti potrebu za vršenje funkcije interne revizije u Ustavnom sudu u skladu s odredbama Zakona o internoj reviziji institucija Bosne i Hercegovine.

(2) Ukoliko Ustavni sud Bosne i Hercegovine ocijeni potrebu za vršenjem funkcije interne revizije, samostalno će izabrati jedinicu interne revizije od red. br. 10 do red. br. 18. iz člana 3. ove odluke, te sa izabranom jedinicom zaključiti poseban sporazum o vršenju funkcije interne revizije kojim će regulirati međusobna prava i obaveze. Poseban sporazum zasnivat će se na okvirnom Sporazumu o vršenju funkcije interne revizije koji objavljuje CHJ MFT BiH.

(3) Kopije potpisanog sporazuma s izabranom jedinicom interne revizije dostavljaju se CHJ MFT BiH u svrhu evidentiranja i izvještavanja.

Član 15.
(Stupanje na snagu)

Ova odluka stupa na snagu 8 (osam) dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o kriterijima za uspostavljanje jedinica interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 59/19).

Broj 02-1-02-4-413-1/24
31. oktobra 2024. godine
Sarajevo


Direktor
Njegoš Pavlović, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!